Hírek,  Technológia

A Tesco bocsánatot kér a weboldalát és alkalmazását érintő szoftverhiba miatt

A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb élelmiszerlánca, nyilvánosan bocsánatot kért a vásárlóitól, miután informatikai problémák miatt sokan nem tudtak módosítani online rendeléseiken, illetve nem tudták elérni digitális Clubcard-jaikat. A péntek délutáni órákban számos ügyfél panaszkodott a közösségi médiában a cég weboldalával és mobilalkalmazásával kapcsolatos zökkenőkre. A Tesco szóvivője a BBC-nek elmondta, hogy sikerült orvosolni egy szoftverhibát, amely ideiglenesen befolyásolta a vásárlók online élményét. „Sajnáljuk a kellemetlenséget” – tette hozzá a szóvivő.

A közösségi médiában megosztott bejegyzések alapján a vásárlók többféle problémát tapasztaltak a Tesco digitális szolgáltatásaival kapcsolatban. Sok felhasználó jelezte, hogy nem tudta módosítani online rendelését, míg mások arról számoltak be, hogy nem tudták megnyitni Clubcard-jukat az alkalmazáson belül, így nem tudtak pontokat gyűjteni vagy kuponokat felhasználni vásárlásaik során. A Tesco X platformon található fiókja egy felhasználónak válaszolva elmondta, hogy „pillanatnyilag időszakos rendszerproblémák vannak, amelyeken az informatikai csapatunk jelenleg is dolgozik”.

A Downdetector nevű szolgáltatás, amely a weboldalak és alkalmazások leállásait figyeli, azt mutatta, hogy a Tesco weboldalával és alkalmazásával kapcsolatos problémák száma 14:00 BST körül hirtelen megugrott, majd körülbelül két órával később kezdett csökkenni. A Tesco, amely 2024 elején bejelentette, hogy Clubcard hűségprogramjának már több mint 20 millió tagja van, az egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánc az Egyesült Királyságban.

A Tesco ügyfelei között voltak olyanok is, akik körülbelül négy órán át tapasztalták a problémákat. A Tesco válaszában azt közölte, hogy a szolgáltatások technikai problémákkal küzdenek, és arra kérte az érintetteket, hogy „próbálják újra később”. A közösségi média felhasználói között különösen nagy volt a felháborodás, mivel a Tesco alkalmazásának használata sok vásárló számára elengedhetetlen a hűségpontok gyűjtéséhez.

Fontos megemlíteni, hogy a Tesco problémái nem állnak kapcsolatosan a közelmúltban más nagy kiskereskedőket érintő kibertámadásokkal. A Marks and Spencer (M&S) és a Co-op láncok szintén jelentős zűrzavart tapasztaltak az elmúlt hetekben, de az ő esetükben a problémák kibertámadások következményei voltak. A Tesco ugyanakkor hangsúlyozta, hogy jelenlegi nehézségeik nem kapcsolódnak hackerekhez.

A Tesco nem az első kiskereskedő, amely nehézségekkel küzd, hiszen az ágazat egyre nagyobb nyomás alatt áll a folyamatosan változó piaci körülmények és a különböző tarifák miatt. Graham Rutherford, egy bolt tulajdonosa, a helyzet súlyosságát hangsúlyozva megjegyezte: „A valóság elérte a boltot – hamarosan bezárják és lebontják”. A Tesco és más kiskereskedők számára egyre nehezebb fenntartani a szolgáltatásaik színvonalát, miközben a költségek folyamatosan emelkednek.

A Tesco, mint vezető kiskereskedő, próbálja helyreállítani a megszokott szolgáltatásokat, hogy visszanyerje vásárlói bizalmát. A hűségprogram, amely kedvezményeket kínál a vásárlóknak, kulcsfontosságú a cég számára, hiszen a hűséges vásárlók megtartása elengedhetetlen a piaci versenyben. Ahogy a helyzet alakul, a Tesco és más élelmiszerláncok is igyekeznek lépést tartani a digitális fejlődéssel, és megoldani a felmerülő technikai problémákat, hogy a vásárlói élmény a lehető legjobb legyen.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c8re57856jmo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük